1943
3 września 1943 przedsiębiorca John Prošvic założył elektrotechniczną spółkę akcyjną ESA. Tym samym położył fundamenty pod produkcję domowych urządzeń elektrycznych w małym czeskim miasteczku Hlinsko. Pierwszym, flagowym produktem firmy były żelazka elektryczne.
1948
Upaństwowienie i integracja firmy z koncernem Elektro-Praga, co przyczyniło się do zmiany nazwy firmy na Elektro-Praga.
1950
Od 1950 roku do 1965 roku firma działała jako przedsiębiorstwo państwowe Elektro-Praga Hlinsko.
1952
Z fabryki Rýnovice do Hlinska została przeniesiona produkcja odkurzaczy, które w krótkim czasie stały się flagowym produktem firmy. Była to pierwsza w historii linia produkcyjna odkurzaczy w Czechach.
1960
Zarejestrowanie znaku towarowego ETA, która nadal jest najpopularniejszą marką urządzeń elektrycznych w Czechach.
1973
Stanislav Lachman, światowej sławy projektant, zostaje głównym projektantem urządzeń elektrycznych marki ETA. Jego najbardziej znane projekty to mikser kuchenny w kształcie charakterystycznego kielicha z 1954 roku, suszarka w kształcie pistoletu laserowego z 1973 roku kontrowersyjne żelazko Eta 211 z największą na świecie stopą grzewczą.
1981
Do produkcji wprowadzono odkurzacz ETA x400, który podczas 16 lat wyprodukowano aż 2 500 000 sztuk.
1993
Prywatyzacja spółki akcyjnej Elektro-Praga Hlinsko w formie prywatyzacji kuponowej. Pierwszymi właścicielami stały się fundusze prywatyzacyjne dużych banków.
1996
Zmiana nazwy firmy na ETA a. s. według znaku towarowego.
1997
Zakończenie produkcji żelazka ETA 219/220, którego od roku 1972 wyprodukowano 11 500 000 sztuk.
2001
Wejście strategicznego właściciela Plastkov.
2002
Rozpoczęcie produkcji komponentów dla branży samochodowej i zatrudnienie nowego projektanta Zdenka Veverky.
2008
1 sierpnia 2008 doszło do rozdzielenia produkcji tworzyw sztucznych i powstała samodzielna firma Plastkov. Spółka ETA skupia się wyłącznie na sprzęcie gospodarstwa domowego. Po 60-ciu latach dochodzi do zmiany logo.
2012
ETA nadal symbolizuje tradycję i historię sprzętu gospodarstwa domowego spod znaku czeskiego designu i czeskiej jakości, pozostając jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sprzętu gospodarstwa domowego w Czechach. Wiosnę tego roku, ETA potwierdza klientom, że posiadają naprawdę wysokiej jakości sprzęt gospodarstwa domowego.
Po raz pierwszy zorganizowana została akcja „Przedłużacz gwarancji” - dzięki której klienci mogą przedłużyć gwarancję na zakupiony sprzęt z dwóch lat na: trzy, pięć do nawet dziesięć.
2013
W 2013 roku ETA świętuje siedemdziesiątą rocznicę założenia firmy. Z tej okazji wprowadza na rynek specjalną edycję swojego flagowego odkurzacza GENEROSO, należącego do kategorii odkurzaczy workowych. Limitowana edycja ogranicza się do 1943 sztuk, a gwarancja wydłużona jest do 70 lat.
2015
Również w roku 2015 firma ETA kładzie szczególny nacisk na jakość produktów, nowoczesny design, rozwój akcesoriów, inteligentnych rozwiązań, a co najważniejsze zadowolenie klientów. Spółka ETA, która oferuje produkty z kategorii: odkurzaczy, żelazek, robotów kuchennych, mikserów i blenderów, czajników, wypiekaczy do chleba, produktów do pielęgnacji włosów i wielu innych.
2016
Robot kuchenny Gratus już czwarty rok z rzędu staje się najlepiej sprzedającym się robotem na rynku czeskim.
W dalszym ciągu firma wprowadza innowacje i oferuje nowe akcesoria, które sprawią, że roboty ETA są urządzeniami wielofunkcyjnymi. Gratus Maxipasta i Gratus Fresh są tego dowodem.
2017
ETA doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważny dla jej klientów jest zdrowy styl życia. Dlatego wprowadza innowacyjną linię „Vital” w której znajdują się: wielofunkcyjny mikser Vital Blend, sokowirówka Vital Press oraz wypiekacz Duplica z wyjątkowym programem Vital, który można zaprogramować według indywidualnych potrzeb.
2018
ETA przedstawia nową, ekskluzywną i limitowaną linię Storio. Kolekcja ta powstała z okazji 75 rocznicy marki ETA i łączy w sobie najnowsze technologie ze stylistyką retro. Kolekcja Storio to nowoczesność w pięknym wydaniu, która sprawia, że każda kuchnia będzie wyglądała wyjątkowo i ponadczasowo. Linia ta, została stworzona z myślą o wszystkich, którzy nie chcą iść na kompromis między wydajną pracą a efektownym wyglądem. Kolekcja zawiera trzy serie kolorystyczne: elegancki czarny z połyskiem, wyrazistą czerwień lub subtelny beżowy. W każdym z kolorów znajdują się: robot planetarny Gratus, czajnik elektryczny, toster oraz lodówka.
2019
ETA w coraz większym stopniu koncentruje się na zdrowym stylu życia nie tylko w kuchni, ale rozszerzając gamę produktów pomagających dbać o zdrowie. W dziedzinie higieny jamy ustnej, oferuje szczoteczki Sonetic z innowacyjną technologią soniczną MOVE +. Portfolio uzupełnia także kolekcja szczoteczek sonicznych do twarzy Fenite, które zapewniają młodszy wygląd skóry i pozytywnie wpływają na jej ogólną kondycję.
Teraźniejszość
ETA rozszerza kolekcję Storio Retro, która staje się częścią popularnego w całym kraju programu telewizyjnego ČT Peče i zyskuje coraz większą popularność w czeskich gospodarstwach domowych. Kolekcja obejmuje: blender stołowy, ekspres kolbowy i kompaktową lodówkę. Kontynuacja kolorystyki czarnej, czerwonej i beżowej tworzy ponadczasową klasykę, która wygląda nowocześnie i stylowo.